loading...
معلمان تربیت بدنی استان سمنان
محسن جوادی بازدید : 110 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (1)

مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که بیشتر موجب کالری سوزی می شوند و در نتیجه با چربی های ذخیره در بدن نیز مقابله می کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند، بلکه هم انرژی زا هستند، هم باعث کاهش اشتها می شوند و هم چربی سوزی می کنند. اگر در کنار مصرف این مواد غذایی در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی هم انجام دهید، بیشتر چربی سوزی می کنید و سوخت و ساز بدنتان را نیز بالا می برید.

مواد غذایی چربی سوز و افزایش دهنده متابولیسم بدن

سرکه
سرکه ، نمونه ضعیفی از اسید سیتریک است که تأثیر بر کاهش گلوکز دارد. مطالعه ای که به تازگی در ایتالیا انجام شده، نشان داده که وقتی شرکت کنندگان در این آزمایش فقط یک قاشق غذاخوری سرکه ( به عنوان چاشنی سالاد ) به وعده های غذایی خود اضافه کردند، قند خون بعد از غذایشان ۳۰ درصد کمتر شد. کنترل قند خون همچنان یکی از جزئیات ضروری کاهش وزن و لاغر ماندن است.

کافئین

کافئین یکی از قوی ترین ترکیبات مناسب لاغری است که هر روز و هر لحظه در دسترس است! کافئین مانع از تجزیه ترکیبی موسوم به « camp » می شود، این ترکیب با تحریک چربی های ذخیره شده باعث سوختن آن ها به عنوان انرژی می شود.

فلفل تند
اضافه کردن مقداری ادویه به غذا به دلیل افزایش متابولیسم به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.فلفل های تند ، حاوی ماده ای به نام کاپسایسین هستند که گرما را به این گیاهان داده و در متابولیسم بدن جهش ایجاد می کنند. این مواد شیمیایی همچنین باعث می شوند بدن شما بعد از تمام شدن غذا هم به سوزاندن کالری ادامه دهد.

ادویه، زنجبیل و سیر 

غذاهای پر ادویه وتند سرعت متابولیک بدن را به طور موقت افزایش می دهند. کاپسایسین، ترکیبی که در فلفل تند وجود دارد، بدن را تحریک می کند تا هورمون های استرس بیشتری، از جمله آدرنالین  ترشح کند. در نتیجه سرعت متابولیسم بدن و نیز توانایی بدن برای سوختن کالری بیشتر افزایش می یابد. زنجبیل و سیر هم دمای بدن را بالا می برد و فرایند سوختن چربی های بدن را افزایش می دهد. سیر همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز سرما خوردگی و آنفلوآنزا پیش گیری می کند.

مواد غذایی چربی سوز و افزایش دهنده متابولیسم بدن

چای سبز

چای سبز و البته بسیاری از مکمل های کاهش وزن حاوی آنتی اکسیدانی به نام « EGCG » است. این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافه و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی باعث افزایش دمای بدن یا تولید گرمای بیشتر در بدن می شود.

سبزیجات برگ دار

اضافه کردن سبزیجات برگ دار به غذا نه تنها باعث افزایش حجم غذا بدون افزایش کالری آن می شود، بلکه سرشار از مواد مغذی ( ویتامین هایA ، C ، K ، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر ) هستند و خیلی راحت در برنامه روزانه تان جای می گیرد. به راحتی می توانید اسفناج را به سالادتان اضافه کرده و دانه خردل یا انواع کلم را به سوپ هایتان اضافه کنید تا نه تنها در مقابل بیماری ها مقاوم شوید بلکه شکم تان هم حسابی تخت شود !

سبزیجات شاخه دار

سبزیجات پرفیبر غیر نشاسته ای دارای بیشترین مقدار مواد ترموژنیک ( موادی که برای تجزیه شان در بدن بیشترین مقدار انرژی لازم است ) هستند و همچنین تأثیر کمی بر سطح انسولین دارند که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کنند. بهترین انتخاب های گیاهی کلم، جوانه کلم بروکسل، مارچوبه، بروکلی، گل کلم، اسفناج، کاسنی فرنگی، کرفس، گوجه فرنگی، فلفل ها و لوبیاهای چشم بلبلی و سفید هستند که همگی حاوی فولات، بتاکاروتن، کلسیم، منیزیم و فیبر بوده و سرشار از ویتامین A ، C  و K هستند.

گریپ فروت

یکی از غذا هایی که کمک به سوزاندن چربی های شما می کند گرپ فروت است. گرپ فروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران ۱۵ گرم از پکتین کمک می کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند. گرپ فروت ۷۴ کالری دارد و خالی از نمک و چربی است.

مواد غذایی چربی سوز و افزایش دهنده متابولیسم بدن

سیب

پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته نشین چربی از بدن می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز می تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز  که موجب چاق شدن شکم یا هیکل سیبی شکل می شود، جلوگیری کند.

مواد غذایی حاوی پروتئین

پروتئین به دلیل دیر هضم بودنش هم باعث سیری می شود و هم انرژی بیشتری صرف هضم آن می شود. مصرف وعده های پروتئینی در طول روز متابولیسم بدن را در بالاترین حالت حفظ می کند، گذشته از این پروتئین خاصیت گرمازایی بسیار بالایی دارد، یعنی شما حدود ۳۰٪ از کالری‌های غذا را در طی هضم آن می‌سوزانید (بنابراین یک تکه مرغ که ۳۰۰ کالری دارد، برای تجزیه ۹۰ کالری می‌سوزاند).

لبنیات کم چرب

لبنیات که سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند و به حفظ و ساخت حجم عضلانی کمک می‌کنند، که آن هم برای بالا نگه داشتن متابولیسم بدن الزامی است.

عدس

یک فنجان عدس ۳۵٪ از مصرف روزانه شما به آهن را تأمین می‌کند و این برای اکثر ما که دچار کمبود آهن هستیم خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. وقتی از یک ماده ‌مغذی کمبود داشته باشید، متابولیسم بدن شما پایین می‌آید زیرا بدن آنچه که برای عملکرد خوب نیاز دارد را دریافت نمی‌کند.

آب

اگر حتی در حد کمی بدن شما دچار کم آبی شود، متابولیسم بدنتان کاهش پیدا می کند. پس سعی کنید روزانه نسبت به میزان فعالیت و درجه گرمی هوا، آب مورد نیاز بدن را تأمین کنید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    این سایت را چگونه دیدید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 127
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 20,927